Dag 1 i prosjekt livsstilsendring

Frste dag med endre kosthold har gitt meg mange tanker. Kjenner jo n at kroppen og magen har sklidd langt utenfor der jeg var for noen r siden. 2013 var mine glansdager p det omrdet. S jeg har prvd stille hodet tilbake til sm mengder mat ofte. Hver 3 time er optimalt for meg. Litt jobb igjen til jeg er der, men jeg er positivt innstilt. Ikke frste vinterstormen i mitt liv dette, s dette skal jeg klare.

Utfordringene jeg har sett i dag er stoppe spise i tide. At mltidet er over nr jeg ikke er sulten mer. Skal ikke spise til man er mett, da vil ikke magesekken skrumpe inn igjen. Ikke drikke under mltidet har ikke vrt noe problem for meg, for det gjr bare vondt. Men vente i 20 minutter er vanskelig. sortere ut matvarer tar jeg etterhvert. Kan ikke gape over for mye p en gang, men pasta som ikke er fullkorn og ris er ikke en del av kostholdet mer. Brd er ogs ikke en del av kostholdet. Knekkebrd er tingen 👍😊

Kjenner og p at en stor utfordring er ikke stress-spise, spise p flelser generelt. Adhd kan ikke spises opp, det funker ikke snn. 🙈Selvmedisering med mat er et tankekjr i dag som jeg sliter med finne lsning p. MEN har kanskje funnet noen enkle zumba-trinn jeg kan teste ut over en periode for se om beinet mitt og ryggen tler det. Da blir det lettere avlede spisingen med aktivitet. 😊👍

Prosjekt innfrt i dag:

✔spise sm mengder av gangen

✔spise ofte. Optimalt hver 3 time

✔kjenne p flelsen av ikke vre sulten mer. Og stoppe spise der.

✔la det ligger igjen mat p tallerken. Aldri spise opp alt.

✔vente i 20 min. fr man drikker etter mltid. Ikke drikke under mltid og ikke drikke 10 min. fr mltid. Da lrer man kjenne p selve metthetsflelsen og magen jobber bedre.

✔kjenne etter p formen etter mltider og sortere ut de tingene som ikke fr meg til fle meg bra.

Motto: MAT ER TIL FOR DELES ❤✨

#kosthold #adhdmat #livstilsendring #bevisstspising #gbp

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar